یزدفردا :مشکل ترافیک تهران با حرفهای سیاسی رفع نمیشود و برای رفع آن نیاز به فرهنگ سازی و ارتقا توسعه حمل و نقل عمومیست/در طرح تفصیلی تهران برای غلبه برمشکل ترافیک راهي برای جبران کمبود پارکینگ در پایتخت پیش بینی شده است.
ایلنا نوشت: شهردار تهران گفت: «بنزین ۲ هزار تومانی هم در کاهش ترافیک تهران اثری ندارد بلکه باید هزینههای استفاده از حمل و نقل شخصی را بالا برد.»
به گزارش خبرنگار ایلنا، "محمد باقر قالیباف" صبح امروز (سهشنبه ۲ اسفند ۹۰) در همایش بین المللی مهندسی حمل ونقل ترافیک که در برح میلاد برگزار شد اظهار داشت: «بدون شک مهمترین دغدغه مدیریت شهری افزایش کیفیت زندگی شهروندان در ابعاد مادی و معنویست.»
وي ادامه داد: « تلاش شهرداری تهران این بوده که تمام پروژهها در شهر با برنامه اداره شود و این گونه نبوده که شب بخوابیم و صبح تصمیم برای اداره شهر بگیریم.»
شهردار تهران افزود: «مهمترین چالش پایتخت آلودگی هوا آلودگی صوتي و ترافیک است و باید تلاش کرد شهر را از سلطه خودروهای شخصی بیرون بیاوریم.»
به گفته قالیباف مشکل ترافیک تهران با حرفهای سیاسی رفع نمیشود و برای رفع آن نیاز به فرهنگ سازی و ارتقا توسعه حمل و نقل عمومیست.
او با بیان اینکه برخی اظهار نظرها که میگویند گرانی بنزین سبب کاهش بار ترافیکی تهران میشود درست نیست اظهار داشت: « اگر بنزین دو هزار تومان هم بشود در ترافیک تهران اثری ندارد بلکه باید هزینه استفاده از خودروهای شخصی را بالا برد.»
شهردار تهران افزود:« از سیاستهای اصلی شهرداری آن است که پس از بهره برداری از هر بزرگراهی ابتدا سهم حمل و نقل عمومی را بردارد به عنوان مثال اگر پل روگذر صدر را گشايش کنیم یک خط بیار تی نیز در این مسیر قرار میدهیم.»
قالیباف با بیان اینکه تا سال آینده تمامی گذرگاهها و پلها و زیرساختهای ترافیکی استاندارد سازی میشود ابراز امیدواری کرد كه تمام پروژههای توسعه بزرگراهی تهران تا سال آینده به اتمام برسد.
وي در بخش دیگری از سخنانش با يادآوري ساخت اتوبان امام علی گفت: « برای تملک املاک معارضین این پروژه ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه لازم است و باید با ۶ هزار مالک نیز برای کسب رضایت رایزنی کنیم.»
به گفته شهردار تهران «توسعه حمل ونقل عمومی تنها راه غلبه بر مشکل ترافیک است و نباید با هزینههای بالا اتوبان و بزرگراه ساخت و آن را در اختیار خودروهای شخصی قرار داد تا در آن جولان دهند.»
قاليباف خاطرنشان کرد:« باید کاری کنیم تا هر شهروند پس از خروج از خانه حداکثر با طی ۳۵۰ متر به ایستگاهی برسد که بتواند از سیستم حمل نقل عمومی استفاده کند.
او با بیان اینکه زور شهرداری بايد به خودرو سازان و نیروی حمایت کننده از آنها برسد گفت: « منافعی پشت حرف زور این افراد خوابیده اما مدیریت شهری براساس اختیارات خود سند هر خودرو را منوط به داشتن پارکینک کرده است.»
شهردار تهران ادامه داد: « برای استفاده از حمل و نقل عمومی باید اين شبکه توسعه یابد متاسفانه در برخی از مناطق شهر مانند منطقه ۵، ۱۸، ۱۹، ۲۰، ۲۲ شبکههایی وجود ندارد.»
شهردار تهران همچنین از گسترش پیاده راهها درمناطق مرکزی تهران خبرداد و اظهار داشت: «باید اقداماتی در زمینه افزایش کیفیت زندگی در مرکز شهر انجام شود و نمونه این کارها ساخت پیاده راه منطقه ۱۲ است که در زندگی مردم این منطقه تاثیري به سزا داشته است.»
قاليباف دگربار تاکید کرد: «مشکل ترافیک تهران مدیریتیست و در صورتی که نگاهها اصلاح شود ۴ ساله میتوان بر مشکل ترافیک تهران غلبه کرد.»
وی همچنین از نهایی شدن طرح تفصیلی شهر تهران خبرداد و گفت: « در طرح تفصیلی تهران برای غلبه برمشکل ترافیک راهي برای جبران کمبود پارکینگ در پایتخت پیش بینی شده است و در صورت اجرایی شدن آن مشکل ترافیک تهران رفع خواهد شد.»
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
دوشنبه 06,ژانویه,2025